KeMaLaSaN....Renungan

Hmmm...*yawn*..mlm ni ngantuk betoll..banyak keje yg nak disiapkan..assignment ade 5, kajian tindakan masih belum settle bab terakhir (ditambah pula menurut Dr Azma aku kena tuka ikut format kajian tindakan yg sebenar..), subjek muzik plak kena wat gubahan lagu prasekolah(adoiyai, mane idea xmari2 ni..), presentation.., mcm2 lg..tp sejak akhir2 ni semangat ilang nak wat sume tuh..mlm semalam penat sgt2 pas g melaka,mlm ni plak ngantuknye terlebih2..
Tibe2 terpandang nota kecil yg aku letak kat notice board dinding bilik aku satu ketika dulu..

"Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dr kegelisahan & kesedihan, dan aku berlindung kepadamu dr kelemahan&kemalasan, dan aku berlindung kepada Mu dr sifat pengecut dan bakhil & aku berlindung kpd Mu dr beban hutang & kesewenang-wenangan org lain.."

--^_^--huh, tersedar sekejap dr ngantuk aku..teruskan berusaha..ganbatte!!

Comments

Anonymous said…
Doa Yang Patut Menjadi Amalan Kita Sume....

Syeikh Hamzah Yusuf Dalam Buku Beliau " The Purification Of The Heart Menjelaskan "

Hamm/Gelisah = Kita gelisah disebabbkan perkara yang akan berlaku pada masa akan datang contohnya kita gelisah sebab Ayah kte tak balik2 rumah lps turun p keje sampai lewat malam baru balik..Biasanya hati akan timbul rasa gelisah disebabkan benda yang masih lagi belum terjadi.

Hazan/kesedihan = Kte sedih tentang perkara yang dah berlaku pada masa lepas contohnya seperti kte pernah melakukan kesalahan dengan Ibu Bapa dan tak sempat nak minta maaf kerana mereka telah meninggal sebelum sempat kita memohon maaf.

# Doa yang Nabi ajar ini bukan semata-mata utk buang rasa sedih tetapi juga untuk buang rasa gelisah #

* Maka doa yang Nabi ajar ini MENGAJAK KITA MEMOHON PERLINDUNGAN DR ALLAH DALAM PERKARA YANG TERDAHULU DAN AKAN DATANG *

Sama-sama Kita Melazimkan Diri Membaca Doa ini...
FarhahNur said…
chaiyok kak ain..
kita berkongsi symptom yg sama..
paah di sisi kak ain..
hihi
ainko said…
geekspro : thanx amzari!bes btol dpt info bermanfaat dr kamu!

paah : ganbatte!!thanx dear
sHaRk jer.... said…
hohohoh
bagus doa tue...
mnyedarkan gak aku dr kmalasan aku jgak nie...
tgk...
ader gak akhirnyen kemajuan thesis ku itu...
hehehhe....
Anonymous said…
To Kak Ain : Sama-sama..Mudah2an dgn perkongsian ni kte lebih cenderung untuk mengamalkan doa ni coz doa ni sangat besar manfaatnya..

Mudah2 lps kte tau rahsia disebalik doa ini ia lebih mendorong kte untuk selalu membacanya..

Popular Posts