Kisah Si Kayu

*Kisah ini berlatarkan lagu Ya Maulai dendangan Siti Nurhaliza..

Hari semalam Si Kayu mengorak langkah..Si Kayu dibalut dengan kain cantek berwarna hijau..satu persatu dengan sopan Si Kayu mengorak langkah..langkah tari katanya..mereka kata langkah itu namanya zapin..

1,2,3,4,5,6,7 dan 8..terkumat kamit mulut Si Kayu mengira..risau langkah tarinya sumbang..

Si Kayu tekal menari..tersenyum Si Kayu kepada orang ramai tidak kira siapa..pada Si Kayu, walau bagaimana sumbang sekalipun langkah Si Kayu, dia tetap nak hiburkan orang ramai..Si Kayu terus tersenyum dan tersenyum sambil memakai selendang hijau umpama Becky dlm filem Confession Of Shopaholic..tidak putus Si Kayu tersenyum.."Harapnya senyum ni boleh cover langkahku yg sumbang.."bisik Si Kayu dalam hati..

Si Kayu terus menari..cukup lembut Si Kayu fikir..sehingga habis lagu Ya Maulai dinyanyikan..

Si Kayu pulang ke rumah berjumpa rakan-rakan baiknya..Si Kayu dikritik..mereka kata Si Kayu tak usaha untuk lembutkan badan..betul ke?

Si Kayu berfikir..dah dekat 2 bulan Si Kayu berlatih..masih kaku kah si Kayu menari?Si Kayu bukan tak mahu lembutkan badan, Si Kayu rs dah cukup lembut..rupenya..kawan-kawan kata tidak..

Si Kayu bersedih hati..letih Si Kayu berlatih selalu..bukan senang Si Kayu nak ingat gerak langkah..Si Kayu tak pernah bosan berlatih..selalu dipaksanya Si Lalang, Si Bangau dan Si Kucing menari bersamanya agar dia boleh menari..

Tak mengapalah..yg penting Si Kayu suka menari walaupun orang kata Si Kayu tak pandai menari..xcukup lembut...Si Kayu akan belajar lagi..

*Sekian Kisah Si Kayu..terima kasih kepada yang sudi membaca..-lagu latar Ya Maulai berakhir-


Comments

muszt said…
kayu kayu...
kena rendam dalam air 7 hari 7 mlm kot br nk lembut..
nway senyum jer kayuu...
byk betul versi kisah si kayu ni
ada dengar versi lagu satu

kata mereka si kayu yang versi lagi satu tu pakai spek mata berbingkai hitam
ain said…
muszt : aah, kena rendam si kayu tuh..okeh3..si kayu nak kena berendam kat sunway lagoon la camtuh..

dzulhakim: owh, kisah si kayu berbingkai hitam?dgrnye die suka menari joget
Anonymous said…
ala...si kayu jgn la bersedih hati..
i lak yg ase bersalah gni..huhuhu...
ni ade du la lak si kayu..
huhu..

honestly i terhibur tau..
da greatest performance from k.ain..
dh jd artis skrg..
korg2 jgn nk kutuk si kayu tau..
si kayu dh berlatih byk..
ciap ngadu sakit kaki lg..huhu
ready f da becoming friday ye!!
senyum u menawan hati..hehe
Eyan YanNa said…
kami sgt seronok melihat kamu2 semua berzapin, raser nak join sekaki jer, hehe
ain said…
anonymous a.k.a my dearie org yg aku pnjm tudong..thanx..hu, jgnle rs bersalah..si kayu tuh yg lebeh2 sensitif..

yana: tula, nape xjoin naik pentas tuh
FarhahNur said…
wah!wah!
gaya penari profesional..
bkn sahaja profesional, tapi sudah profesor dah ni!
hehe
ajaq skit step..
takde video?
ain said…
paah : si kayu belum professional mahupon professor..keh3..br amatur sj..

Popular Posts