3 minggu menyedihkan

Salam..

Blog Ainko ni mmg dah tenat..duduk diam aje, xde yg nak menampal, menepek, mengisi entri2 terbaru walaupun ainko tgk ada pengunjung yg bertambah!alahai, kesiannye follower, xde pape yg nak ditengok kat sini..huhu..

3 minggu yg menyedihkan dah pun berakhir..nak taw kenapa?(kalau xnak tau pun, pura2 je nak taw k!) kulit muka wajah ainko yg tak berapa nak mulus ni telah menggelupas dengan teruk di bwh pipi dekat2 ngan dagu..kirenya ala2 berjanggut gitu bile kulit2 tu menggelupas n kering..huhu..

Sedih..xtaw nak buat apa..orang sekeliling sentiasa bertanya, sampai ainko pun rs nak nangis setiap malam bile belek muka..kakak sy mencadangkan pakai virgin coconut oil..so, berlarilah ainko mencarinya di kiosk kt giant damansara n terserempak plak ngan cik Fazura artis tu yg turut beli minyak yg sama..heee..

Dah lama pakai xmo baik2 gak, menggelupas makin kurang, tp iritasi bertambah..sedih lagii..gatal plak tu muka..tiap hari g skola tepek dgn concealer, nak cover spy org xnampak la konon, tp makin teruk adela..haha..

Akhirnya, seorang rakan kate letak bedak sejuk..sy pun buat malam2..yes, menjadi!!alhamdulillah..teruslah perjuangan memakai bedak sejuk tak kira masa diselang seli dengan minyak kelapa dara..muka plak dicuci dgn sebamed bersama air mineral atau air Gau..hee..

Alhamdulillah, syukur sangat sekarang sbb sy mampu yakin semula untuk kemana2..(ayat macam iklan plak).Kalau tak, rasa macam nak kuar rumah pakai topeng je..segala yg berlaku pasti ada sebab dan hikmah disebaliknya..

*huh, ni artikel kecantikan ke?takla..cuma berkongsi perasaan n tips..rupe2nya bedak sejuk ni lagi hebat jika dbandingkan dgn produk2 terkini..lembut je muka lepas pki bedak sejuk..Virgin Coconut Oil pun sama..menjadi kulit muka berseri yaw!!hehe..

Bedak sejuk ni ade skali air gamat dalam dia..tu y ade unsur2 cepat memulihkan tu..insyaAllah

yang ni mmg bes..kulit muka terasa anjal n lembap


Comments

F. Hanim M. said…
peh. suspen je tajuk..
Ibnu Ahmad said…
owh.. boleh la test nanti.. macam menarik ni.. haha.. nak gak terasa anjal..

Popular Posts